Este site utiliza cookies para uma melhor experiência de navegação. Ao navegar está a consentir a sua utilização. Saiba mais sobre a nossa política de cookies aqui.

Book - "Rowing against inequalities in education: Practices, voices, routes"

Release of the book "Remar contra as desigualdades em educação: Práticas, vozes, percursos", published by Húmus 02-12-2019 Inspeção Regional Educação
Book - "Rowing against inequalities in education: Practices, voices, routes"

It was recently released, at the Institute of Education of the University of Minho, during the international seminar in which the research results of the EduPlaces/Locais Educadores project were presented, the book Remar contra as desigualdades em educação: Práticas, vozes, percursos, published by Húmus. The book was presented by Professor Licínio Lima and Professor Ariana Cosme.

It was organized by Fátima Antunes, being co-authors Almerindo Janela Afonso, Armando Loureiro, Carlos Alberto Gomes, Cosmin Nada, Danny Wildemeersch, Eunice Macedo, Fátima Antunes, Fátima Lampreia-Carvalho, Helena C. Araújo, Isabel Costa, Isabel Menezes, Joana Lúcio, José Pedro Amorim, Licínio C. Lima, Luiza Cortesão, Marta Rodrigues, Raquel Rodrigues, Rosanna Barros, Sally Power, Sofia Santos, Tiago Neves and Virgínio Sá.

The index is thus organized: AgradecimentosPrefácio (Luiza Cortesão), Pensar global, agir local face às desigualdades em educação? Práticas que ensaiam caminhos (Fátima Antunes), Processos que superam barreiras em educação: vozes e debates (Raquel Rodrigues, José Pedro Amorim, Isabel Menezes and Tiago Neves), Se houvera quem me ensinara, quem aprendia era eu: percursos académicos de jovens-trilhos sinuosos, futuros possíveis (Fátima Antunes and Virgínio Sá), Comunidades de prática e de aprendizagem em contextos socioeducativos de inclusão (Armando Loureiro, Rosanna Barros, Isabel Costa, Fátima Lampreia-Carvalho and Marta Rodrigues), Abandono escolar e  "abandono escolar precoce" em foco em dois projetos de pesquisa - o Projeto RESL.eu e o Projeto EDUPLACES (Helena C. Araújo, Eunice Macedo, Sofia Santos and Cosmin Nada), The value of education diversity. How global policies homogenize local practiques (Danny Wildemeersch), The ongoing battle to reduce educational inequalities: can it ever be won? (Sally Power), Posfácio: possibilidades e limites de políticas e práticas socioeducativas de inclusão (Licínio C. Lima, Almerindo Janela Afonso, Carlos Alberto Gomes), Autores: notas biográficas.


Attachments

Tags